sobota, 23 lipca 2016

Polityka to nie wszystko

Znacie pewnie wszyscy dowcip o rekrucie, któremu wszystko kojarzyło się z d..ą? Także chusteczka. Tak się jakoś porobiło, że w Polsce wszystkim wszystko kojarzy się z polityką. Mam wrażenie graniczące z pewnością, że nie znajdę ani jednego wpisu na moim blogu, pod którym (od listopada) nie pojawił się choć jeden komentarz odnoszący się do polityki. Znajdę natomiast sporo, które jednak nie traktowały o polityce. Mam wrażenie, że dziś wszyscy uważają, że polityka całkowicie decyduje o naszym życiu, o naszym świecie. Chciałam więc zaproponować Wam zabawę. Powymyślajmy rzeczy, na które polityka nie ma wpływu, rzeczy, które będą trwać niezależnie od tego, która partia akurat wygrała wybory.
Oto moja lista. Mam nadzieję, że dacie mi w prezencie swoje typy.
- Pogoda ma za nic i pewnie zawsze będzie miała za nic rządzących. Raz wysuszy za bardzo, kiedy indziej spuści na nas tony wody, a kiedy indziej dmuchnie tak, że aż uniesiemy się nad ziemią.
- Gwiazdy będą świecić na bezchmurnym niebie.
- W Parku Skaryszewskim zawsze będzie można spacerować i kłócić się z wiewiórkami o miejsce na trawniku.
- Naleśniki z dżemem i ziemniaki z zsiadłym mlekiem w każdym systemie są OK.
- Filmy o Indianie Jonesie wciąż będą mnie tak samo bawić.
- Żaden rząd nie sprawi, ze polubię anyżek.
- Żaden rząd nie sprawi, że wreszcie zacznę sprzątać w mieszkaniu.
- W moim mieszkaniu polityka będzie tylko wtedy, gdy jej na to pozwolę.
- Psy i koty zawsze będą miały pod ogonem dyskusje sejmowe.
- Będziemy się rodzić, zakochiwać, umierać. W każdym systemie młodzi ludzie będą robić głupoty, a starzy będą się dziwić, dokąd zmierza świat.



20 komentarzy:

  1. No nie wiem, czy pogoda jest taka apolityczna? Pamiętasz, że premier Tusk był obwiniany za trąbę powietrzną przez Paprykarza?
    A gdy na niebie pokazuje się tęcza to też przecież wiadomo, że to atak wiadomych środowisk. Nawet przyroda jest apolityczna tylko do momentu, gdy nie zainteresuje się nią taki Szyszko.
    A tak na serio - to trudne zadanie postawiłaś. Może apolityczne było nasze kibicowanie na Euro?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem z wykształcenia geografem. Co prawda z meteorologii miałam bardzo słabą trójkę, ale ręczę całą sobą. Pogoda nie zależy od polityków. Pogoda w ogóle od nas nie zależy. Gdy czasami zimą strasznie sypnie i nie da się jeździć po Warszawie, ja stoję w korku i się cieszę, bo natura pokazuje, że jest górą. A dopóki natura jest góra, to ludzkość jako całość może czuć się bezpieczna.
      Bardzo ładny przykład podałaś. Az mi głupio, ze nie pomyślałam o sporcie. A kibicowanie tak bardzo jest nasze, a nie polityków. I zawsze będzie!

      Usuń
  2. Przyroda i jej piękno. Narodziny, miłość i śmierć. Szczególnie śmierć dla tego co umiera i jego bliskich jest jednakowo bolesna czy ktoś zginął z głodu, z powodu choroby, wypadku , w wojnie czy w wyniku zamachu.Sposób, powód już może być często polityczny , ale ból po stracie lub strach przed śmiercią jest apolityczny choć nieraz bywa wykorzystywany dla celów politycznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bardzo wierze w przyrodę. I bardzo jej kibicuję, nawet gdy wierzga.
      Śmierć jest szalenia dla nas ważna. Śmierć nas buduje, śmierć jednoczy. Biednych i bogatych, głupich i mądrych, żołnierzy i pacyfistów. Świadomość, że wszyscy umrzemy tworzy cywilizację. Nas tworzy. W obliczu śmierci wszystko inne staje się nieważne. Bliskie dotknięcie śmierci zmienia optykę, dodaje dystansu. I na to nigdy politycy mieć wpływu nie będą!

      Usuń
  3. Ilenko, z tym, że "psy i koty zawsze będą miały pod ogonem dyskusje sejmowe" - nie mogę się zgodzić. Mój piesek, godzinami może oglądać telewizję i dyskusje sejmowe uważa za niezwykle ciekawe. W psim języku je komentuje i najwyraźniej ma swoje typy. ;)
    Ja mam swój świat muzyki i książek. (Właśnie uzmysłowiłam sobie, że to nie zawsze był świat wolny od wpływu polityki - naprawdę bardzo trudno oderwać się od tego tematu, chyba tylko Natura pozostanie wolna od wpływów rządzących.)
    Poruszyłaś ciekawy temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam na mądrość psa. Prawdopodobnie ogląda to w takim samym celu jak ja wspomnianego Indianę Jonesa:)))
      Wspomniałaś o muzyce. Wiele utworów ma w genezie politykę. Etiuda rewolucyjna chociażby. Po latach jednak konteksty polityczne zniknęły i została czysta sztuka. Bo polityka, choćby nie wiem jak nas absorbowała, w końcu znika. Góry zostają. Muzyka zostaje. Uczucia zostają. Ja tez uciekam w świat sztuki. Z tym, ze ja jestem kinomaniakiem. I chwała naszym czasom za to, że wymyśliły filmy:)))

      Usuń
  4. Przyjaźn, a czasem bardzo porządne koleżeństwo, takie zwykłe, najzwyklejsze!
    I czerwonowłosy Michał Wiśniewski, którego akiratnie słucham na jakimś telewizyjnym jego jubileuszu, wiedząc, że to "siara", ale moja "siara', i nic nikomu do tego! I wszyscy ludzie, ktorzy są mi bliscy, nawet Teściowa mojej Córki-wiewiórki, która donosiła mi dzisiaj statory pod kranik działkowy, cięgiem marudząc, że źle myję! I Ślubny zasmradzający cały MBD smażonymi płotkami rzucanymi na ocet! :-)))
    ILENKO! :-)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednym słowem zwyczajne, prawdziwe życie. Choćby nie wiem co się działo to życie zawsze będzie brało górę nad wszystkim. Bo tak naprawdę najważniejsze dla nas samych jest to co wokół nas. Choćby te śmierdzące plotki:)))
      Rodzina, bliscy. Oni dadzą radę wszystkim systemom!

      Usuń
  5. "Kevin sam w domu" na Boże Narodzenie może być?... ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babciu, ukradla moja odpowiedz !!! :) A wszystko przez to, ze weekendami nie zagladam na blogi. Moja wina, moja wina ! :P P.S. Chcialbym napisac, ze religia, ale ta niestety szczegolnie u nas nie jest apolityczna...

      Usuń
    2. Malip, podpowiem:))) Twoja miłość do dzieci będzie taka sama w każdym systemie. Twój lek o nie również.

      Usuń
    3. Wyrwalas mi te podpowiedz spod rak na klawiaturze ! :) I zapomnialem pochwalic Cie za wybor piosenki. Akurat to wykonanie z p. Zamachowskim nie jest moim ulubionym, ale cala tworczosc Grzegorza Turnaua towarzyszy mi juz 25 lat i moja milosc do niej nie przestaje.

      Usuń
  6. Wszystko ww. też można - jak się bardzo chce - powiązać z polityką. Nawet naturę - politycy podejmują decyzje mające wpływ na przyrodę i klimat (czyli pogodę). Z Parkiem Skaryszewskim można zrobić to co z Saskim i wiewiórki się wyniosą. To nasze codzienne życie bardzo inaczej wygląda w czas pokoju a inaczej by wyglądało w czas wojny.
    https://www.youtube.com/watch?v=Cs6OTdU59GE&list=PLsuXZgkp0aLhss_09rp5y7stE-ai47los&index=9

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mają albo nie mają.Ziemia skończyła niedawno 4,55 miliarda lat, człowiek nie ma nawet 2 milionów lat, a rewolucja przemysłowa ma mniej niż 300 lat. Globalne ocieplenie to nie wymysł współczesności. W dziejach Ziemi były już ocieplenia, epoki lodowcowe, wybuchy i fajerwerki. Bez udziału człowieka. Ja stawiam w tej rozgrywce na naturę, która używa różnych narzędzi, żeby się bronić, czasem okrutnych wobec ludzi.
      Dzięki za te Wielkie konflikty. Niektóre kawałki są doskonałe!

      Usuń
  7. kobietawbarwachjesieni:
    Psy będą szczekały na ludzi przechodzących drogą niezależnie od ich zapatrywań politycznych. (Oczywiście zapatrywań politycznych ludzi a nie psów).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Na pewno! I będą kocha swoich właścicieli niezależnie od ich zapatrywań.

      Usuń
  8. - Tatry będą zawsze mnie zachwycać i stać niewzruszone.
    - Kot najsugestywniej ze wszystkich stworzeń będzie zapinał focha ekstremalnego.
    - Książki niezmiennie będą dobre i złe, ale da się coś wyszukać do czytania.
    (Lala.Lu)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgadzam się tylko z jednym. Skunks w fochu jest sugestywniejszy:))))

      Usuń
    2. No to cieszę się, że nie miałam okazji :)

      Usuń