wtorek, 3 stycznia 2017

Byle do wiosny

Podobno idzie zima. Bardzo chciałabym nie wierzyć, ale ten śnieg padający dziś nie wróżył niczego dobrego. A co z globalnym ociepleniem? Obiecanki-cacanki? Ja od dawna szykuję na palmy przed blokiem i klimat śródziemnomorski przez cały rok. Tymczasem w telewizji ostrzegają, że będzie śnieg, dużo śniegu. A może by tak dla odmiany zima bez śniegu i niskich temperatur?
Nic na to nie poradzę, ale nie przyjmuję do wiadomości tej pory roku. Uważam, że prawa człowieka powinny obejmować również prawo do życia w cieple i zieleni. Ale czy ktoś słucha głosu rozsądku?
Czy tak naprawdę jest jakieś uzasadnienie dla zimy? Jedno! I bynajmniej nie chodzi mi o to, dlaczego zimy są na naszej szerokości. To akurat wiem, bo parę egzaminów dotyczących tej kwestii zdałam. Mnie interesuje po co jest zima? Żeby przybyło bałwanów? Bez przesady, i tak za dużo ich chodzi po świecie i to takich nieroztopialnych. Żeby móc jeździć na nartach? No nie wiem. Póki co jest tak, że ludzie jeżdżą na nartach najczęściej wtedy, gdy nie ma śniegu i trzeba go robić, a robiąc go rujnuje się warstwy wodne i już jest dramat z wodą w górach. A śnieg pada, gdy ludzie jadą w góry bez nart - dwa razy ugrzęzłam w zaspach, gdy byłam w październiku w Krynicy. 
Chyba najwyższy czas, by zacząć liczyć dni do wiosny!
Szukałam inspiracji muzycznej i dotarłam do Wojciecha Młynarskiego i jego "Jeszcze zielone gramy". Nieźle to oddaje to mój aktualny stan ducha. Mogę więc zagrać w zielone. Tylko nie wiem czym. Zdaje się, że mam alergię na nikiel, co oznacza, że nie tylko nie mogę lizać klamek, ale też jeść większości zielonych rzeczy, np. jarmużu, groszku zielonego. Tak więc muszę ograniczyć się do tego, żeby mieć zielono w głowie.




6 komentarzy:

  1. Dzień już wyraźnie dłuższy a jak dłuższy, to i do wiosny bliżej! Idzie ku dobremu! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie pada śnieg od rana, i nie miałabym nic przeciwko temu, aby lekko mroźna i śnieżna zima potrwała trochę dłużej. Ot tak, jak kiedyś bywało jeszcze kilkanaście lat temu! Na wiosnę przyjdzie też odpowiedni czas! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam bardzo dużo. Już nawet ogłosiłam na FB, ze poprę każdą partię, która zagwarantuje w Warszawie klimat śródziemnomorski. Ustawowo zagwarantuje!

      Usuń
  3. Ilenko,
    zdecydowanie się zgadzam. Na Bałkanach, pomimo tego, że znacznie cieplej, styczeń też nie należy do przyjemności :(
    Jak już (w związku z FB ogłoszeniem) ktoś się zgłosi, daj znać ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgłosiło się sporo chętnych do poparcia. Partia ani jedna:(((

      Usuń